fredag 23 oktober 2009

Le´date magnifique! Oui!



Det följande kommer att ske;

Mon cherie – un petit aventure!
Först tar vi limousinen ner till flygplatsen där privatplanet står tankat och redo för att föra oss till Paris. Ombord är det dukat för en sjurätters supé. Du kanske har hört talas om kocken, han är känd för att vara ilsken på TV men han är faktiskt ganska trevlig ”of camera”. Både Tony Bennet och Eric Clapton fick tyvärr förhinder så vi får nöja oss med en stråkkvartett som bakgrundsmusik.
– Fattigt, jag vet men vad gör man?

På resmålet har jag förhandsabonnerat Louvren, arrangerat en vinprovning i Eifeltornet och ordnat med kanalbåt på Seine. Om det känns för uppstyrt har jag ingenting emot att bara strosa runt lite och ta in stämningen i romantikens huvudstad. Du bestämmer! Nämnde jag förresten att vi har landningstillstånd i Aruba i morgon om vi känner för det…

Träben, träben – come ci come ca (jag läste tyska-inte franska i gymnasiet)

Även om jag varit ”Donald-Trump-rik” hade jag kanske inte gjort precis alla dessa saker på en tredje date – gränsen mellan romantisk och läskig är som alltid hårfin – men det vore väl inte så dumt att ha möjligheten om man fick lust och det kändes som läge?

Det förstås, en hemlagad måltid och en omgång plockepinn i studentlyan har också sin charm. – Det är trots allt sällskapet som räknas.

P.S.
Det nedanstående är ett utdrag från ett förslag som en god vän skickade som svar på frågan ;

- Vad skulle du hitta på som date i Umeå?

”Fira kinesiskt nyår, Bjuda hem henne till sin mor, visa din samling av marveltidningar och berätta entusiastiskt utan avbrott om dem i 2 timmar, gå i barndom, utmana henne i envig.”

Tur att man har pålitliga ”wingmen” att tillgå.
D.S.

2 kommentarer:

Anonym sa...

plockepin är ej att underskatta!

Anonym sa...

Vem kan motstå en omgång jätteplockepinn! Mums!

Skicka en kommentar