tisdag 20 oktober 2009

I morgon måste jag verkligen träna



...det tänker man när man ligger utsträckt i TV-soffan med smulorna från ett tomt paket ballerinakex utspridda mellan hakan och naveln och en big one på timerbevakning i ugnen.

Hur svårt kan det va? – ganska svårt har det visat sig nu när semestern verkligen är över. En av vardagens paradoxer är att jag inom ramen för mitt nuvarande uppdrag åt Umeå Studentkår får köpa ett gymkort för 99 spänn i månaden, samtidigt som jag, p g a samma uppdrag, så gott som aldrig har tid att utnyttja nämnda gymkort. När jag nu efter jul avslutar mitt uppdrag kommer jag i stället ha hur mycket tid som helst att lägga på träning men å andra sidan bli tvungen att betala ett fyrdubbelt pris för att få tillträde till lokalerna – snacka om moment 22.

Efter jul säger jag alltså farväl till det kittade Ivan Dragoidealet och hälsar i stället Skogshuggarrocky (à la Rocky IV) välkommen som förebild för min fysiska fostran. Vi snackar om att ersätta squash och simning med springturer i midjehög snö (givetvis med trästockar fastspända kring midjan) och om att ersätta punchoutpass och golfsimulatorer med björnbrottning och kast med medelstor stenbumling. Det borde leda till det bästa resultatet – jag menar, det var ju trots allt Drago som däckade och Rocky som stod kvar i sista ronden.

Å andra sidan gick det ju inte så bra för Apollo…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar