torsdag 10 september 2009

Nära skjuter ingen hare...



….och det blir inte bättre av att bössan är oladdad.
För ett par år sedan vann vi på postkodlotteriet. Problemet var bara att vi inte hade någon lott.
Om sanningen ska fram så var det grannkvarteret som drog hem storvinsten, vi fick bara en liten del av grannyran. På vår gata resulterade vinsten mest i ett gäng nya carportar och en fullkomlig invasion av såna där runda studsmattor som 27-åriga gubbar skall passa sig för (men det är en annan historia). Eftersom vi inte satt på någon lott blev det alltså ingen vinst men tillåt mig ändå att spekulera i vad som kunde ha blivit.

De fem dummaste sakerna jag skulle göra om jag vann en massa pengar

1. Köpa en batmobil
Och med batmobil menar jag såklart den gamla varianten från tv-serien med Adam West i rollen som pyjamasklädd brottsbekämpare. Det är möjligen alltid dumt att köpa en batmobil, men det måste väl vara ännu dummare att köpa den batmobil som, utöver en uppenbar brist på motorkraft och gadgets, dessutom gör absolut ingenting för att boosta sin förares chanser hos det motsatta könet. Hur som helst så vill jag ha en. Holy scrapyard Batman! KA-POW!

2. Bygga en borg på universitetsängarna
Vad är det ultimata studentboendet? Denna fråga satt jag och några kamrater och filosoferade över i början av vår studietid. Svaret var uppenbart – en borg så klart! Projektet rann dock ut i sanden eftersom det visade sig svårt med både finansiering och små detaljer som bygglov och sådant (dessutom hade vi svårt att enas om vad vallgraven skulle fyllas med, hajar eller pirayor). Nu är en av oss färdigpluggad byggingenjör och pysslar bl.a. med just bygglov så då är det väl bara pengarna som saknas?

3. Skaffa en personlig subwayservering i mitt hus
Vad kan jag säga? -Get in my belly! (Bör förmodligen kombineras med en något smartare investering i form av en personlig tränare.)

4. Personlig festival
Hyra Colosseum, pynta Rage against the machine, Metallica, U2 och Rolling Stones till en privat spelning och bjuda in mina närmaste vänner till en VIP-läktare. –Fortfarande bo i ett lerigt tält för att få in rätt känsla.

5. Testa paraskiing
Ser sjukt kul ut att kasta sig utför omöjliga berg med skidor på fötterna och en liten miniskärm fastspänd på ryggen. Bäst jag tar det här sist eftersom det förmodligen leder till min död.

1 kommentar:

Mos sa...

Vilka fem saker skulle du göra?

Skicka en kommentar