onsdag 16 september 2009

Hur mycket underkläder får man äga?


Ibland händer det att man jonglerar för mycket på en gång och inte hinner tvätta. I stället köper man då ett trepack kalsonger på HM och går vidare till det inre lagret i garderoben. Jag tvättade idag och fick mig en rejäl tankeställare. Jag äger 56 par kallsipper.

Problemet är inte att det tar lång tid att tvätta, kruxet är snarare att tvättstugan alltid är bokad när jag får tid över för att göra något åt det. Man kan kalla det för dålig framförhållning och det ligger väl något i det men om jag hade en egen maskin så skulle min dåliga framförhållning inte vara ett problem. Åtminstone så länge som man inte blir förvirrad av en massa principer. Jag har en vän som har en egen tvättmaskin i badrummet men den vägrar hon använda. Tydligen skall det ha något med miljöhänsyn att göra, men jag begriper mig inte riktigt på resonemanget. Om hon inte vill ha den så kan jag tänka mig att adoptera den. Det gäller förresten alla som läser det här, vill ni bli av med en tvättmaskin så lovar jag att bli en exemplarisk ny husse.

Ack, drömmen om vardagslyx…vad vore en egen tvättmaskin? Den skulle kunna vara långtråkig…dötrist…och tråkig…. och… och alldeles…alldeles underbar…

(lär väl knappast få hjälp av ett gäng glada möss med att vika tvätten heller…suck)

1 kommentar:

Clara sa...

56?? det var ju ingenting! jag har säkert 100! inte kallsipper då men kvinnliga underkläder :)

Skicka en kommentar